INTERVJU, UNGA MAMMOR

Jag har ju börjat med intervju kategori här, så nu kommer första omgången och den här
gången har jag tagit kontakt med två unga mammor och frågat dom hur dom ser på livet som ung mamma, 
deras erfarenheter, vad är bäst och vad är svårast med att vara mamma i ung ålder? 
 
MY, MAMMA TILL ALICE OCH VÄNTAR ÄVEN BEBIS NUMMER 2
 

 
Hur gammal var du när du fick Alice?
 
Jag var 16 då jag fick Alice :)
 
Var det självklart för er att behålla henne?
 
Ja det var självklart ! Abort fanns inte på kartan :)
 
Hur mycket äldre är Alice pappa än dig?
 
Alice pappa är 3 år äldre :) 
 
Är det svårt att klara av ett barn i ung ålder?
 
Nej de är inte svårt att klara av ett barn då man är ung, mer tvärt om ! Det är lättare :)
 
Vad är svårast?
 
tycker inget är svårt :) men Alice är ju sånt lättsamt barn :)
 
När kommer bebis nummer två?
 
Nästa barn kommer i juli :)
 
Var bebis nummer två planerad?
 
den var inte heller planerad och vi funderade faktiskt på abort den här gången :/
 
Vad är det bästa med att vara mamma?
 
Det bästa med att vara mamma är att få se sitt egna barn utvecklas !
Är så sjukt stolt livet börjar då man får barn ! ♥
 
Har du några tips eller nåt speciellt man ska tänka på till alla i samma situation?
 
Tycker ju först och främst att man ska skydda sig !! Och inte bara p-piller för det är ganska stor chans att bli gravid ändå. Men blir man gravid så ska man tänka på barnet, prata med sina föräldrar och se ifall man får stöd hemifrån, se till så att pappan vill ställa upp m.m.. Jag vill inte vara en förebild för andra. Jag vill bara visa att man klarar det om man vill ! Men jag vill absolut inte uppmuntra andra till att skaffa barn i så tidig ålder.
 
Du kan läsa mera om Mys liv på hennes blogg! Den hittar du HÄR
 
 
 
MAMMA NUMMER TVÅ, EMILIA, MAMMA TILL TATUM
 
 
Hur gammal var du när du fick Tatum?
 
Jag var 16 år när jag vart gravid och när jag fick Tatum.
 
Var de självklart för dig att behålla honom?
 
Njae, det var det väl inte. Lutade lite åt abort först, men sen kunde
jag inte så behöll honom & det var det bästa val jag gjort! :)
 
Hur mycket äldre är Tatums pappa än dig?
 
Tatums pappa är 3 år äldre än mig.
 
Är det svårt att klara av ett barn i ung ålder?
 
Tror inte det är svårare i olika åldrar, att vara mamma är ju att vara mamma så inte direkt.
 
Vad är svårast?
 
Det "svåraste" är väl att man är begränsad ekonomiska efter som jag inte hade någon inkomst innan & nu har jag ju bara f.penning, underhåll och barnbidrag och det kommer
man inte så långt på, jag kan ju inte köpa allt jag vill till Tatum fast han är värd det bästa.
 
Vad är det bästa med att vara mamma?
 
Allt! Att se alla framsteg, att se han le, att höra han skratta och bara få vara nära honom.
 
 
Har du några tips eller nåt speciellt man ska tänka på till alla i samma situation?
 
att tänka på vad man verkligen vill, är man villig att ge upp sin "frihet" för att ta hand om ett barn i flera år framöver. Inte kunna göra så jättespontana saker längre och tänka på om man är tillräckligt mogen för att tänka på att sätta ett barn framför sin egna vilja och behov.
 
Du kan även läsa mer om Emilias liv på hennes blogg, den hittar du HÄR
 
 
 
Vill du synas här och vara med i en intervju? Du kanske har nåt speciellt ämne du vill
att flera ska veta om? Eller nåt du vill dela med dig av till andra?
 
Kontakta då mig, komentera här eller maila [email protected]
 
 

Kommentarer!

Kommentera inlägget här:

Your name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Blogg:

Kommentar:

Trackback