För små bröst? Inte tillräckligt platt mage... Stressen!

 
Jag höll föredrag i skolan i fredags om framtidens skönhetsideal.
Jag blir bara mer och mer chokad. Hur idelaen i samhället är, det är bara sjukt.
När dom till och med har gått och letat upp folk med anorexia för att få så smala modeller som
möjligt, då har det gått över gränsen. Varför tror ni så många unga människor
mår dåligt? Jo kanske just för att dom gör så. Unga tjejer framför allt, dom mår dåligt
över att magen inte är tillräckligt platt, armarna är inte tillräckligt smala, dom har inte tillräckligt stora bröst och rumpan är för stor. Och ja, jag är en av dom och har varit länge. Jag vart sjuk när jag var tio år och rasade massa i vikt och i flera år vägde jag nästan ingenting, men sen började jag med ppiller och jag gick upp i vikt och mådde jätte dåligt över det, det börjar bli bättre men jag är absolut inte nöjd. Men man blir aldrig nöjd, för man vill vara bäst, och ska man se ut som dom i tidningarna, ja
då får man väll bara visa sig på bild, för dom flesta är redigerade och vissa har till och med inte ens sina egna kroppar.
 
Det är så många som skriver om det här, och min blogg är inte så stor men jag
önskar jag når fram till några iallfall! Men det är många som tror att det är på väg att vända.
Man tror att framtidens skönhetsideal är naturlig skönhet och att skönhetsoperationer och sånt kommer
att minska. Och vi får väll hoppas, men idealen har ju börjat motarbetas på många bloggar och runt om
på internet och i media, dom har börjat ta modeller med mer former. Bloggare har börjat visa sitt rätta jag, många
som redigerat bilder har slutat och ja, det kanske är så att det håller på och vända.
Men det betyder inte att synen som unga tjejer har på sig själva blir bättre, så snälla tjejer.. Försök
att se det vackra hos er! Jag har brister, och jag har inte perfekta kroppen och vissa
dagar kan jag må riktigt dåligt över det! Men vad ska vi göra för att vända på allt det här? Man vill
göra nåt och hjälpa, men det är svårt. Peppa eran kompisar, ge komplimanger och
stötta varandra, för alla är vackra och kom ihåg att du är dig själv och kommer aldrig att bli någon annan!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer!

Kommentera inlägget här:

Your name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Blogg:

Kommentar:

Trackback